torsdag 14 februari 2013

Tack för mig!


Hej Bloggen!

Jag tog en time-out från bloggskrivandet under hösten för att skriva klart min C/D-uppsats. Hur har det gått? Jag har kommit en bit på väg men den är inte klar. Det är tråkigt. Det roliga är att jag inte hunnit för att jag haft så mycket lektioner och föreläsningar. Tack alla underbara människor och hästar, ni gör jobbet så otroligt roligt, givande och lärorikt. Jag har världens bästa jobb! 

Under hösten har jag fått möjligheten att gå en företagsutbildning som heter Friskare Företagare. Grundtanken i den utbildning är för den enskilda företagare är den viktigaste investeringen den att investera i sig själv, speciellt i yrken som mitt där det personliga mötet är en central del. För att kunna fortsätta vara den instruktör och inspiratör jag vill vara och mina elever förtjänar har jag kommit till den punkt där jag insett att jag inte kan jobba 6 dagar/vecka året om. Jag behöver hitta några fler andningshål i vardagen där jag kan ladda batterierna. De innebär tyvärr att jag bestämt mig för att släppa bloggskrivandet helt och hållet på obestämd tid. Maria kommer fortsätta som vanligt så bloggen lever vidare. Alla blogginlägg från starten finns också kvar och utgör ett rikt bloggarkiv. En innehållsförteckning finns för dig som antingen just hittat hit eller dig som vill återupptäcka och repetera den teoretiska grunden till klassisk ridning.

Jag finns på Facebook och gillar du min sida där får du förutom information om vart jag har kurser, privatlektioner och föreläsningar även sporadiska uppdateringar hur det går för Yeats nu när han är barfotahäst, om vi i år lyckas avlägga instruktörsexamen inom Ecole de Légèreté, samt inlägg i den ständigt pågående debatten om ridning och hästhantering och tips på inspirerande läsnsing.

Inser nu när jag skriver detta att idag är det Alla Hjärtans Dag. Så Glad Alla Hjärtans Dag på er alla där ute! Avslutar med ett liten bildspel som vinterhälsning från mig och Yeats. Det är härligt att rida i snö och sol på en lyhörd men pigg häst! 


wmode="transparent" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always" width="480" height="360">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar