måndag 4 maj 2009

Läger 25 – 28 juni 2009

Klassisk ridning och Alexanderteknik i ljuv förening

Klassisk ridning för mig är en ridteknik som utgår från hästens natur och biomekanik. Men främst är det en teknik som baseras på respekt för hästen som individ.

Alexanderteknik är ett redskap för att hjälpa mig som ryttare att vara följsam och i balans med min häst.

Maria och jag har hjälpt varandra att växa som ryttare och hästtränare och vi vill nu inspirerar andra att göra det samma.

Förra sommaren var det premiär för Marias och mitt läger-samarbete. Deltagarna fick dagliga lektioner i Alexanderteknik av Maria och jag stod för ridundervisningen. Det blev ett mycket lyckat läger! Deltagarna utvecklade sin ridning med stora steg och fick mycket med sig hem att jobba vidare med. I år blir det läger igen, och jag hoppas få se dig där!

Så här sa en av deltagarna: "det har varit den absolut mest givande kurs jag någonsin varit på i hästsammanhang. De här fyra dagarna har givit mig både en och två AHA-upplevelser. / Ulrika"

Korta fakta om lägret
Tid : Torsdag 25 – Söndag 28 juni
Plats: Upprätta Ridcenter, Vallentuna, Stockholm

Läs mer här »

Anmäl före 17 maj för 500 kr rabatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar